Monday, June 18, 2012

AJK PIBG

Nak kongsi sikit ni..

pada pertengahan Mac lalu...sewaktu mesyuarat agung pibg sek seni jb...aku dilantik jd ajk..
ermm....mcm biasa bila org lantik & pilih aku susah nk menolak apatah lagi jika ia berkaitan dgn hal anak2.
wpun jarak jauh..tapi aku rasa bkn halangan utk aku menabur khidmat bakti utk sek seni..

then akhirnya berjaya aku buktikan...aku mhubungi penerbit MHI utk masukkan sek seni kat slot MHI..alhmdullilah mendapat respon dr sdra Helmi Yusof...then akhirnya promosi jelajah seni sek seni berjaya di war2 kan di MHI...and paling menggembirakan ejam turut sama dalam rombongan ke MHI TV3..

so pada dasarnya aku dh jalankan tugas as ajk pibg...now dok mcongak2 apa lagi yg boleh aku buat...tunggu.

kemudian pada april iaitu sewaktu mesyuarat agung pibg sek sains sgor...aku pun dilantik jadi ajk...
actly if tk dilantik aku mmg bercadang nk volunteer...nk tgok sejauhmana cabaran & hebatnya jd ajk pibg di sekolah berprestasi tinggi...

memang mencabar sungguh...ajk siap ada name tag lagi...then ada kpi utk dilaksanakan dlm tempoh 6 bln..perggghhh...

utk sekolah seni aku ketua biro kesenian
sekolah sains ketua biro seranta

kira mmg kenalah dgn pengalaman & bidang aku tp masalahnya utk sekolah sains aku bkn sahaja perlu berhubung dgn masyarakat luar tetapi perlu berhubung baik dgn parents2 ank2 sek sains...masakkkkk!!!
dahlah pulak barisan ajk tu aku sorang je kaum ibu...rasa mcm kecil sgttttt.....

masa mttg ajk sek seni..aku dpt rasakan jiwa aku sebenarnya utk sek seni...dlm kepala otak ni mcm2 yg aku nk buat utk ank2 sekolah seni...coz sek seni masih serba kekurangan sdgnkan sekolah sains sgor dh cukup hebat & lengkap segala2nya..

apapun aku perlu adil...dua sekolah dua biro ...amanah dh diberi...insyallah akan cuba lakukan yg terbaik..

No comments:

Post a Comment